Har ni hört denna:

Ja äd såe mö ja gäd, sen la ja maj ner där ja säd

Det gjorde jag idag! Mannen tyckte inte om soppan alls och lagade egna nudlar till sig och 4-åringen vägrade smaka. Men soppan var helt i min smak och jag smaskade tills jag la mig ner på kökssoffan…

Och här kommer receptet för 4 portioner (jag frös in 3 lunchportioner, utan nudlar för de är inte direkt till sin fördel efter tining) 

Soppa med morot, kokos, röda linser och lite nudlar
Skala 750 g morötter & skiva i slantar. Fräs en hackad gul lök, 1 msk finriven ingefära, 2 pressade vitlösklyftor, 1-2 tsk spiskummin och 1-2 tsk koriander i lite olja. Häll ner morötterna och 1 liter vatten med 2 grönsaksbuljong-tärningar. Koka under lock i 15 min. Mixa. Tillsätt 1 pkt avrunna & sköljda röda linser och 2 dl kokosmjölk. Smaka av med salt & peppar. Koka ett par minuter. Koka upp nudlar och lägg i soppskålen och häll upp soppan ovanpå.

Jag tog en bild också, med det såg inte direkt aptitligt ut…

